با یادگیری تکنیک های شناسایی و کنترل از خانه یا محل کار خود در برابر سوسک محافظت کنید.

مردم اغلب مشکل سوسک را به خاطر خانه داری ضعیف می دانند. در حالی که تمیز کردن کف، آشپزخانه و حمام برای کاهش منابع غذایی مورد استفاده سوسک‌ها مفید و بسیار مهم است، اما ممکن است به دلایل دیگر به داخل خانه نفوذ کرده و باعث آلودگی شوند.


این آفات می توانند بر روی وسایل آلوده وارد شده به داخل خانه سوار شوند، از طریق شکاف ها و شکاف های بیرونی خانه وارد خانه شوند، از طریق زهکشی ها یا لوله های فاضلاب وارد شوند و تعداد کمی از سوسک ها وقتی جذب نور می شوند می توانند به داخل پرواز کنند.اگر نیاز به سمپاشی سوسک در تهران دارید به این مطلب هم سر بزنید.


در حالی که سوسک ها یکی از رایج ترین مشکلات آفات هستند، آنها همچنین یکی از سرسخت ترین آفات هم هستند. خلاص شدن از شر حشرات سخت است زیرا حشرات در مناطق زیادی پنهان می شوند، به سرعت تولید مثل می کنند، پتانسیل تولیدمثلی بسیار بالایی دارند و ممکن است در برابر آفت کش ها مقاومت کنند.

سوسک ها اغلب غذا را با باکتری E.coli و Salmonella آلوده می کنند، بنابراین نادیده گرفتن این آفات بی خطر نیست. قرار گرفتن در معرض مدفوع سوسک و اعضای بدن سوسک های مرده در طول زمان حتی می تواند باعث ایجاد آلرژی و آسم شود.اگر نیاز به سمپاشی سوسک دارید اینجا کلیک کنید.

مدت زمانی که طول می کشد تا خانه شما از هجوم سوسک خلاص شود تا حد زیادی به گونه و اندازه آلودگی بستگی دارد. بسیاری از محصولات بدون نسخه که صاحبان خانه استفاده می کنند اغلب در برابر هجوم سوسک ها بی اثر هستند. این آفات بسیار سازگار هستند و حتی ممکن است در برابر برخی از روش های نابودی خانگی مقاوم باشند.

 


سوسک ها قبل از بالغ شدن مراحل تخم و پوره را پشت سر می گذارند. تخم‌های تولید شده توسط سوسک‌های ماده در محفظه‌های انعطاف‌پذیری به نام oothecae محصور می‌شوند. تخم گونه های سوسک دارای طیفی از تعداد پوره است که به گونه اش بستگی دارد. مدت زمانی که طول می کشد تا تخم ها به پوره تبدیل شوند نیز بین گونه ها متفاوت است و به شرایط محیطی بستگی دارد.بهترین شرکت سمپاشی سوسک تهران کجاست ؟

تخم 
سوسک‌های ماده تخم‌هایی تولید می‌کنند که به نام oothecae شناخته می‌شوند. Oothecae حاوی تعداد زیادی تخم است و توسط یک ماده پروتئینی پوشانده شده است که به تدریج به یک محفظه قوی و محافظ تبدیل می شود. برخی از گونه‌های سوسک محفظه تخم‌مرغ را رها می‌کنند، در حالی که گونه‌های دیگر آن را تا زمانی که تخم‌ها آماده جوجه‌شدن شوند حمل می‌کنند.

پوره
تخم‌های سوسک به دلیل فشار ترکیبی جوجه‌ها در داخل بیرون می‌آیند. این شکل نابالغ سوسک به محض بیرون آمدن از محفظه تخم مرغ، به عنوان پوره یا بچه سوسک شناخته می شود. پوره ها در ابتدا به رنگ سفید روشن هستند. آنها از طریق جذب هوا بزرگ می شوند و در عرض چند ساعت سفت و تیره می شوند.

 

پوره های سوسک به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری هستند و با هر پوست اندازی پیشرونده تیره می شوند. طول رشد پوره در بزرگسالان از ماه ها تا بیش از یک سال متغیر است. پوره های سوسک شبیه همتایان بالغ خود هستند. پوره های سوسکی تحت یک سری پوست اندازی قرار می گیرند. آنها به عنوان بزرگسالان کامل از پوست اندازی نهایی خود بیرون می آیند.

بالغ
پس از اتمام مرحله پوره، سوسک بالغ وارد صحنه می شود. بزرگسالان بسیاری از گونه ها را می توان با اندازه بزرگتر و وجود بال از پوره ها تشخیص داد. با این حال، برخی از گونه‌های سوسک، مانند سوسک خش‌خش ماداگاسکار، حتی در بزرگسالی فاقد بال هستند.


سوسک ها می توانند خانه شما را خراب کنند. برای برنده شدن در جنگ در کنترل سوسک، آنچه باید بدانید این است:

 

ورود: سوسک ها می توانند به طرق مختلف وارد خانه شما شوند، از بیرون از طریق شکاف ها و شکاف ها، دریچه ها، لوله های فاضلاب و زهکشی. ما حتی آنها را روی محصولاتی مانند کیسه های مواد غذایی، جعبه ها، کیف پول ها و شخص خود وارد می کنیم!

محیط ایده آل: خانه شما یک مکان ایده آل برای پرورش گونه های آفتی خاص سوسک است. با غذا، گرما، آب و مکان های لانه فراوان، آنها می توانند در تمام طول سال فعال بمانند.

تولید مثل: سوسک ها به سرعت تولید مثل می کنند. به ازای هر کسی که می‌بینی، می‌تواند خیلی‌ها بیشتر پشت دیوارهایت پنهان شده و تکثیر شوند.

گریز: از آنجایی که سوسک ها معمولاً شب زنده دار هستند، اگر یکی از آنها را دیده باشید، احتمالاً همه آنها را ندیده اید. تعداد کمی از سوسک‌هایی که در روز می‌بینید می‌تواند به این معنی باشد که احتمالاً به دلیل ازدحام بیش از حد آنها مجبور به بیرون راندن شده‌اند. نشانه احتمالی آلودگی شدید !

 

آلرژی/آسم: بقایای ایجاد شده توسط پوست های ریخته شده سوسک، اجساد مرده و مدفوع می تواند آلرژی را به خصوص در کودکان و افراد حساس تشدید کند.

بی‌اثر بودن: سوسک‌ها در مخفی شدن بهتر از یافتن آنها هستند و تخم‌های آنها به طور طبیعی در برابر بسیاری از حشره‌کش‌های بدون نسخه محافظت می‌شوند. بدون تجهیزات، مواد و دانش ویژه، کنترل سوسک می تواند یک نبرد از پیش بازنده باشد.