در حالی که تقریباً همه فرش‌ها دارای برچسب دستورالعمل‌های مراقبت هستند، راه‌هایی برای تمیز کردن فرش شما بدون نیاز به تماس با افراد متخصص قالیشویی وجود دارد. در اینجا خلاصه ای از نحوه تمیز کردن پارچه فرش یا قالیچه هایی که ظاهر بدتری دارند، آورده شده است. اگر نمیخواهید این راه ها را امتحان کنید میتوانید از خدمات قالیشویی جیحون استفاده کنید.

 

شماره 1: برای شروع، لوازم خود را جمع آوری کنید

 

برای شروع تمیز کردن فرش خود، مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز را دارید. شما به یک جاروبرقی، یک گرد و غبار کوب، صابون ظرفشویی ملایم، یک اسفنج و یک برس مو نیاز دارید. بسته به نوع فرشی که دارید و الیافی که از آن ساخته شده است، باید از یک یا ترکیبی از این موارد استفاده کنید. قبل از شروع ماجراجویی «چگونه فرش را تمیز کنیم»، مطمئن شوید که به فضای بیرون و نور روشن خورشید دسترسی دارید اما اگر ندارید شما نیاز به یک قالیشویی دارید.

شماره 2: گرد و غبار سست و دانه ها را با استفاده از قالی کوب پاک کنید

قبل از اینکه فرش خود را با برس بمالید، بهتر است گرد و غبار و خرده های غذا را پاک کنید تا سطح تمیزتری برای کار داشته باشید. برای انجام این کار، با جاروبرقی روی فرش خود ببرید. اطمینان حاصل کنید که کیسه را به صورت دوره ای خالی کنید، تا مطمئن شوید که گرد و غبار به دام نمی افتد. اگر جاروبرقی ندارید، فرش خود را در بالکن یا حیاط آویزان کنید و با قالی‌کوب آن را بکوبید. ممکن است برخی از الیاف را مشاهده کنید که بیرون می‌آیند - اینها معمولاً الیاف اضافی هستند، بنابراین نگران نباشید!

شماره 3: فرش خود را بشویید یا لکه های سخت را پاک کنید

همه فرش ها را نمی توان شست – مهم است که قبل از ادامه این مرحله تشخیص دهید که آیا فرش شما می تواند یا خیر. فرش های دارای الیاف پنبه ای یا مصنوعی را می توان با چرخه آهسته در ماشین شستشو داد. اگر فرش شما از نوع غیرقابل شستشو است، بهتر است در عوض با یک اسفنج و صابون ظرفشویی درب آن را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که نشت‌ها شل شوند و راحت‌تر حذف شوند. همچنین می‌توانید از محلول‌های سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید – اما بهتر است ابتدا آن را در یک منطقه پنهان آزمایش کنید تا از آسیب به فرش خود جلوگیری کنید.


شماره 4: فرش خود را در آفتاب خشک کنید

هیچ چیز مانند نور خورشید خوب قدیمی نیست که فرش شما را خشک کند و میکروب های ماندگار را از بین ببرد. وقتی فرش خود را برای خشک کردن می‌چینید، به جای اینکه روی قفسه قرار دهید، آن را صاف بگذارید، مبادا شکل خود را از دست بدهد. استفاده از حرارت مصنوعی مانند اتوها کاملاً ممنوع است زیرا می تواند باعث محو شدن یا ایجاد لکه هایی شود که از دست داده اید. هنگام خشک کردن فرش خود، آن را به صورت دوره ای بچرخانید تا هر قسمت به اندازه کافی آفتاب بگیرد. این از محو شدن ناهموار مناطق جلوگیری می کند. همه میدانیم که این روزها در زندگی شهری انجام این کارها سخت است ، اما نگران نباشید اگر میخواهید که از خدمات ارزان قیمت و با کیفیت در محله جیحون ، مالک اشتر ، امام خمینی ، و کلا منطقه ۱۰ استفاده کنید میتوانید به سایت قالیشویی جیحون بروید و از خدمات متنوع آنها استفاده کنید.